donderdag 7 juli 2011

Review: NYC Smooch Proof Lipstain

NYC is een make-up merk wat in mijn Kruidvat nieuw in het assortiment zit. Het wordt ook niet bij elk filiaal verkocht. NYC staat voor New York Color. Het merk is, net als Essence en Catrice, een merk wat zijn producten voor goedkope prijzen verkoopt. 
Ik test vandaag de Smooch Proof Lipstain. De website van NYC zegt het volgende over de Lipstain: 


NYC New York Color Smooch Proof 16HR Lip Stain stays put, providing a sheer to intense flush of color that sticks around longer than most guys in the City. This is no on-again, off-again relationship. Color stays faithful for up to 16 hours. Looking for happily ever after for a very happy price? Let your lips do the charming!"

Ik heb gekozen voor de volgende kleuren van de lipstain (van boven naar beneden) 
- 495 Endless Spice 
- 496 Forever Fuchsia
- 489 Berry Long Time



De lipstain ziet eruit als een stift. Ik krijg de herinneringen van kleurplaten en prachtige stiften voor mijn verjaardag. Er overvalt mij een gevoel van zuinigheid. Ik was vroeger enorm zuinig op mijn stiften. Ik gebruikte ze liever niet dan wel. Uiteraard ben ik daar overheen gegroeid en ik zal deze stiften lekker gaan gebruiken. 

Swatches zijn dezelfde volgorde als hierboven genoemd.
Het voordeel van een stift tegenover een klassieke lippenstift vind ik, dat je hier heel precies je lippen mee kunt kleuren. De stift heeft een punt die van dun naar dik loopt en je kunt precies te werk gaan.
Het nadeel van dit product is dat de lipstain een gloss bevat. Ik vind het mooier wanneer mijn lippen iets glimmen. Je kunt uiteraard gemakkelijk gloss over je lippen aanbrengen. Ik geloof dat deze Lipstain langer blijft zitten dan de gemiddelde lippenstift. Ik kan op het moment nog niet zeggen of het daadwerkelijk 16 uur is, maar daar zal ik later nog op terug komen. 
Endless Spice

Berry Long Time

Endless Spice is kleur met wat bruine uitstraling. Berry Long Time doet me denken aan (uiteraard) kersen. De kleur is wat donkerder dan kersen in het echt zijn, naar mijn mening.
Forever Fuchsia is een felle roze kleur. De kleur is wat richting het rood toe.

Er zit 3 ml. in elke stift. Het product blijft 12 maanden goed en wordt gemaakt in Duitsland. De Lipstain kost € 3,99 en is in diverse Kruidvat-filialen te koop. Via de website kun je nagaan welk filiaal NYC verkoopt
Mijn favoriet is de Forever Fuchsia. Deze kleur is het felst en het mooist. Ik ga deze lipstains de komende tijd zeker gebruiken.  



Forever Fuchsia

Gebruik jij producten van NYC? Zo ja, welke?


Liefs, Maaike

1 opmerking:

  1. Hai Maaike, kun je mij uitleggen welke link ik precies op de site van Kruidvat moet klikken om die filialen te zien waar ze NYX verkopen. Ik heb me een rotje gezocht, maar kan het nergens vinden... Je zou me enorm helpen, die in het centrum van onze stad hebben niet helaas (dat wist jij vast al). X Fleur

    BeantwoordenVerwijderen