zondag 10 juli 2011

Glitter and Glamour laundry


Ai, ai, ai, als ik iets goed kan, is het wel het uitstellen van handwas. Ik ben gek op strasssteentjes op shirtjes maar ik durf ze niet in de wasmachine te gooien. Het is één keer fout gegaan met een fantastisch shirtje van Glamorous met een Louis Vuitton tas erop, gedecoreerd met glitters. Toen ik de was uit de wasmachine haalde, hoorde ik het tikken van de glittertjes op het zeil. Ik kon wel huilen. Het shirtje op zich is nog steeds leuk, maar toch mist er wat... Ik heb ook niet de moeite genomen nog om nieuwe strass-steentjes erop te plakken. Dit valt onder mijn goede voornemens! 


Tijdens de handwas ben ik altijd heel voorzichtig met mijn kleding omdat ik niet wil dat de stof uitrekt. Als eerste was ik altijd de lichte kleding omdat je op die manier niet elke keer het water hoeft te vervangen. Ik gebruik een heel klein beetje wasmiddel en een klein beetje wasverzachter. Ik vind het prettig als mijn kleren zacht uit de was komen. Soms heb je van dat knetterende geluid wanneer je een trui uit trekt. De meest bekende truc is dan: was je kleding mét wasverzachter. Gebruik niet teveel want anders is er een vergrote kans op een allergische reactie.
Leg de kleding tussen twee grote badhanddoeken.
Wat ik eigenlijk met jullie wilde delen is wat ik doe ná het wassen van mijn kleding. Ik knijp voorzichtig het water eruit en leg het kledingstuk dan op een grote handdoek. Daaroverheen leg ik een andere handdoek en loop vervolgens (of duw met mijn handen) het overtollige water in de handdoeken. Op deze manier heb rekt je kleding niet uit en zal er geen grote plas water onder je droogrekje hangen.




Klaar!! 
Gooi jij al je kleding in de wasmachine of doe je, net als ik, met gezonde tegenzin wel eens een handwasje?


Liefs, Maaike

1 opmerking: