maandag 27 juni 2011

Let me love-handle!

Het is weer bijna zomer en ik sta elke maandag te zwoegen in de sportschool en elke woensdag in de dansschool. Ik heb een doel. Mijn doel is heel duidelijk en ik volhard erin. Vroeger had ik zo'n mooi verticaal lijntje op mijn buik. Zo'n nonchalante platte tienerbuik van een meisje wat alles kon eten wat ze wilde. Tegenwoordig let ik op en zorg ik ervoor dat ik vooral gezond eet en netjes twee keer in de week sport. Sinds kort heb ik dus een nieuw doel. Wanneer ik mijn buikspieroefeningen heb gedaan is er al een streepje aan de bovenkant van mijn buik te zien. Nu de rest nog!
Ik heb het internet even afgezocht naar de beste manieren om de lovehandles te beperken en vooral te gaan voor sterke buikspieren én niet te vergeten het lijntje! 
Iedereen heeft wel eens crunches gedaan. Iedereen klaagt er wel eens over. Maar toch zijn ze nodig. Doe ze wel op de goede manier want anders krijg je geheid last van je rug.
Je buikspieren hebben drie functies. Je gebruikt ze om je ruggenwervel te draaien, je bekken te stabiliseren en te kantelen en voor de beweging van je benen. Je zult deze drie bewegingen moeten laten terugkomen in je oefeningen. 


Allereerst de bench-crunch.
Je legt je benen op een bankje onder een hoek van negentig graden. Je handen plaats je in een kruis over je borst heen. Je laat ze daar ook liggen gedurende de oefening. Wanneer je stevig op de grond ligt, til schouderbladen van de grond. Ga niet hoger, want dit is nergens voor nodig. Gedurende de oefening leg je je schouderbladen nooit helemaal op de grond. Je zorgt zo voor een constante spanning op je buikspieren.


De reverse-crunch.
Eigenlijk is deze oefening het omgekeerde van de bench-crunch. Je gaat weer in dezelfde houding liggen als bij de bench-chrunch. Je tilt benen in de lucht en duwt (vanuit je buikspieren) je benen omhoog.


De side-crunch.
Uiteraard ook weer een variatie op de bench-crunch. De oefening gaat hetzelfde alleen leg je je benen afwisselend naar links en naar rechts. Op deze manier train je de zijkant van je buikspieren. 


Doe deze oefeningen in twee setjes van tien, twee keer in de week. Op internet zijn nog veel meer oefeningen te vinden. Later zal ik er nog eens wat uitkiezen en uitproberen op de sportschool.
Elke sportschool heeft overigens diverse apparaten waarop je deze oefeningen kunt doen.


Dan nu: de love-handles... Eigenlijk is er maar één antwoord en dat is cardio. Vooral hardlopen is een goede exercise. Je gebruikt je benen en de vetcellen in je buik worden naar je benen gestuurd omdat ze daar nodig zijn voor de verbranding. Dus trek je hardloopschoenen maar weer uit de kast en ga twee keer in de week een half uurtje joggen. Voordeel: wanneer je in het zonnetje rent, krijg je gelijk een lekker kleurtje!


Normaal warm ik vijf minuutjes op, op de crosstrainer. Maar ik ga dit veranderen naar 15 minuten. Op naar het befaamde lijntje!!


I'll keep you posted...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten