woensdag 22 juni 2011

Nails of the Week: Mermaid Shatter

Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaresse van de OPI Black Shatter. Ik vind deze lak erg leuk, omdat je op een vrij simpele en toch creatieve manier mooie nagellak kan aanbrengen. De lak blijft goed zitten en zorgt voor een speels effect. Het is in het begin een beetje oefenen omdat dit lakje anders opdroogt dan ik gewend was van normale lakjes. Inmiddels heb ik door hoe het werkt en is het zo gedaan.

ExampleHet is belangrijk om een base coat aan te brengen. Je maakt je nagels in feite klaar voor de lak. Je creëert  een gladde laag en de de kleurstof van de nagellak kan niet je nagels intrekken. Daarnaast bevat een base coat vaak verzorgende ingrediënten.





Voor de Mermaid Shatter look heb ik één laag Gosh - Ocean op mijn nagels gedaan. Deze lak doet me denken aan de staart van zeemeerminnen. De kleur (blauw/groen) is afhankelijk van hoe het licht erop valt. Normaal doe ik altijd twee lagen nagellak. maar in dit geval niet. Ik vind deze lak voldoende dekkend als onderlaag voor de OPI Black Shatter.
ExampleHet is belangrijk om deze lak goed te laten drogen anders trekt de Shatter je gekleurde lak kapot.
Wanneer je zeker weet dat je lak goed droog is, kun je de Black Shatter eroverheen doen. Tempo is het keyword. Ik doop na elke nagel het kwastje weer in het potje omdat het gauw opdroogt. Het mag best een beetje rommelig zijn, dit zie je niet meer wanneer het klaar is. Als alle nagels gedaan zijn doe ik direct een topcoat erover. Ik kies voor een glimmende topcoat zodat de Shatter glimmend wordt. Van zichzelf zit er in de OPI Black Shatter namelijk geen glans.

Example

Voor deze look heb ik de volgende lakjes gebruikt.

Catrice Nail Expert Smothing Base Coat
Gosh Ocean
OPI Black Shatter
Hema Top Coat Quick Dry Super Gloss




Welke lak doe jij graag onder de OPI shatter?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten